Ouder-Amstel was samen met de afdeling en de fractie van Amstelveen bij het GroenLinks congres op 7 februari in Amersfoort. Een congres dat in het teken stond van de verkiezingen voor Provinciale Staten en Eerste Kamer. Er werd gepraat, geluisterd, gestemd en gedebatteerd en de sfeer was goed.

In de ochtend werd er gestemd en er werd al vrij snel duidelijk dat GroenLinksers een vrijzinnig en links gezelschap zijn: moties over het waarborgen van de toegankelijkheid van het onderwijs haalden het unaniem, en ook de internationale missie tegen de IS in Irak en Syrië werd door het congres gewaardeerd. Verdere moties over het tegengaan van wapenhandel met dubieuze regimes en afschaffen van sekseregistratie werden ook warm ontvangen. De laatste was wel omstreden binnen de fractie en leden van GroenLinks Ouder-Amstel en kon op levendig debat rekenen. We hopen dat ook in de toekomst we op zulk debat kunnen rekenen in  de gemeente Ouder-Amstel!

De verkiezing voor de lijsttrekker Eerste Kamer was spannend en de keuze was lastig, wat ook in het stemmenaantal te zien was. De winnaar Tineke Strik is een capabele kandidaat die als vrouw in een mannenbolwerk naar onze verwachting de boel kan opschudden en de GroenLinkse idealen effectief kan uitdragen.De Ouder-Amstelse GroenLinksers wilden ook hun collega fractievoorzitter Axel Boomgaars naar de 7e plek op de lijst voor de Eerste Kamer stemmen. En dat is gelukt. Met een combinatie van charme en visie wist hij het congres te overtuigen.

Al met al een prachtcongres op een geweldige locatie. De afsluitende toespraak van Bram van Ojik was inspirerend en maakte het weer mooi om GroenLinkser te zijn.