Vrijwilligersfunctie voor ong. 1,5 uur per week
GroenLinks Ouder-Amstel zoekt versterking!
Profiel Digitaal Media Manager (DMM)/Webmaster:
Als Digitale Media Manager/Webmaster ben je verantwoordelijk voor de online communicatie van GroenLinks Ouder-Amstel. Je beheert de social media-accounts en website daarnaast verstuur je de mailings vanuit de fractie. Jij werkt aan de online uitstraling van Groenlinks en zorgt dat ons verhaal gehoord wordt.
Je maakt deel uit van een groot team van DMM’s uit alle hoeken van het land en komt soms samen om van inspirerende gasten te leren over de nieuwste ontwikkelingen op communicatiegebied.
Wat is je rol als lokale digitale media manager en webmaster:
- Je beheert de social media-accounts; Twitter, Instagram en Facebook,
- Je beheert de lokale website van GroenLinks Ouder-Amstel,
- Je verstuurt mailings vanuit de fractie,
- Je produceert fantastische content: foto’s, gif’jes en meer,
- Je werkt nauw samen met zowel de lokale afdeling als landelijk bureau van GroenLinks.
Wat vragen wij van jou:
- Een beetje van je tijd, ongeveer 1,5 uur per week,
- Meedoen aan het landelijke trainingstraject,
- Gericht zijn op samenwerking binnen en buiten de afdeling,
- Een vlotte pen en creativiteit, ervaring met social media en website beheer is een pré.
Wat krijg je daarvoor terug:
- Een trainingstraject met inspirerende workshops,
- Een plek in een groot team met andere gemotiveerde vrijwillige DMM’s en een plek in een klein team binnen onze lokale fractie,
- Een mogelijkheid om je netwerk binnen GroenLinks uit te bouwen,
- Een platform om met andere lokale DMM’s in contact te komen en van elkaar te leren,
- Een unieke kans om ervaring op te doen in de meeste innovatieve campagnes van Nederland.
Een voorbeeld van een week als DMM/Webmaster:
maandag:
Volgende week zal de webmaster van de afdeling de nieuwsbrief versturen dus jij zoekt alvast het beste nieuwtje van de afgelopen of komende periode om hieraan toe te voegen. Ook wil je vrijdag de uitnodiging voor de fractievergadering versturen aan de leden en haalt alvast input voor het thema op bij de fractie.
woensdag:
Vanuit de fractie heb je een nieuwsbericht ontvangen, je zoekt hier een passende afbeelding bij en plaatst deze op de website en social media. Het bijpassende tekstje op social media schrijf jij.
vrijdag:
Met de input van de fractie verstuur je de uitnodiging voor de vergadering aan de leden.
zondag:
Het campagneteam huis-aan-huizen. Je bent niet in Ouder-Amstel die ochtend dus gaat niet mee, maar in de trein maak je wel even een instastory van de foto’s die je doorgestuurd hebt gekregen. Je appt met de fractie: zij hebben volgende week een artikel voor de site af.
Tijdens de verkiezingen zal je functie wat drukker zijn. Je helpt dan de campagneleider en fractie met de update van de website naar aanleiding van het verkiezingsprogramma. Daarnaast post je frequenter op de socials.
Heb je nog vragen? Of ben je meteen enthousiast geworden en wil je solliciteren? Stuur een berichtje naar:
f.soppe@live.nl